پاورپوینت فصل دهم کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی (اخلاق معاشرت ۲) نوشته مهدی علیزاده

دسته بندي : کتاب » معارف اسلامی
پاورپوینت فصل دهم کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی (اخلاق معاشرت ۲) نوشته مهدی علیزاده و مهدی فدایی در قالب pptx و در حجم 30 اسلاید:

بخشی از متن:
تعارض در معاشرت 
در این وضعیت، مواجه با توبیخ از سوی مدیر به دلیل ناسازگاری با همکاران، و اینکه به دلیل مشکلات خانوادگی ناگزیر به ترک مکان کار یا مکالمات مکرر با همسر هستید، این موارد باعث آزار و اذیت همکاران و شما می‌شود. تنوع و تعدد ارتباطات انسان ممکن است منجر به پیچیدگی روابط و مسئولیت‌های بسیار شود که به مسائل اخلاقی بغرنج منتج می‌شود. برای مدیریت تعارضات و حل مسائل، مهارت‌های اخلاقی و توانایی در این زمینه بسیار مهم است. به علاوه، با توجه به اهمیت برخی از ارتباطات انسانی مانند ارتباطات خانوادگی، همسایگی، با غیرهم‌ایمانی، و با سالمندان و معلولان، باید بر مهارت‌های اخلاقی در این زمینه‌ها تمرکز داشت.

معاشرت با خویشاوندان 
خویشاوندی ارتباطی است که از طریق نسب، ازدواج، و فرزندخواندگی بین افراد شکل می‌گیرد. در قرآن، واژه "ذی القربی" به خویشاوندی اشاره دارد. در سوره روم آمده است: "پس حقوق ارحام و خویشان و مسکینان و در راه ماندگان را ادا کن که این برای آنان که مشتاق لقای خدا هستند بهترین کار است و اینان که نیکی کنند رستگاران عالم اند." از منظر دینی، فامیل و خویشاوندان دارای حقوقی هستند که هر فرد باید بر آنها رعایت و رفتار اخلاقی داشته باشد.

در قرآن، چهار حق برای خویشاوندان بیان شده است: 
1) احسان و نیکی
2) صله رحم
3) رفع نیاز مالی و معیشتی
4) ارث

دسته بندی: کتاب » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 252 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:152 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252