پاورپوینت فصل اول کتاب راهنمایی و مشاوره کودک (کلیات) نوشته عبدالله شفیع آبادی

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل اول کتاب راهنمایی و مشاوره کودک (کلیات) نوشته عبدالله شفیع آبادی در قالب pptx و در حجم 26 اسلاید:

بخشی از متن:
این بخش شامل تعاریف، اهداف، تاریخچه، ضرورت و اصول راهنمایی و مشاوره کودک است. باید اشاره کنیم راهنمایی با مشاوره تفاوت دارد. چرا که هدف اصلی راهنمایی آن است که از طریق ارائه اطلاعات درست و مناسب آگاهی فرد در زمینه مورد نظر افزایش یابد تا او بتواند تصمیم مناسب تری بگیرد و از بروز مشکلات در آینده پیشگیری شود؛ در حالی که در مشاوره در مرحله نخست بر حل مشکلات فرد تأکید می شود.

تعاریف راهنمایی و مشاوره کودک
1- راهنمایی کودک:
راهنمایی که معنی لغوی آن هدایت، ارشاد و اداره کردن است، مفهوم و کاربرد گسترده ای دارد و پند و اندرز و مطالعه کتاب، جدول یا مقاله و گوش دادن به یک سخنرانی و خطابه را شامل می شود. راهنمایی، بصیرت و آگاهی کودک را در زمینه های گوناگون افزایش می دهد و موجبات رشد و نیل به درجات بالاتری از کمال را فراهم می سازد. راهنمایی کودک یک سلسله فعالیت های یاورانه منظم و سازمان یافته است که به رشد متعادل و همه جانبه و حداکثر استفاده از امکانات و توانایی های بالقوه کودک منجر می شود.
کودک از طریق راهنمایی توانایی هایش را می شناسد؛ به محدودیت هایش پی می برد؛ با امکانات محیطی آشنا می شود و نحوه استفاده مؤثر از آنها را می آموزد؛ و چگونگیبرقراری ارتباط درست با دیگران را یاد می گیرد. فعالیت های راهنمایی کودک را در می یابد تا یاد بگیرد کیست؟ چگونه رفتار کند؟ انتظارات دیگران از او چیست؟ و در نهایت با شناخت خود و محیط بتواند برای تأمین نیازهای فردی و اجتماعی خویش تصمیمات مناسبی بگیرد.


دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 557 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:155 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252