پاورپوینت فصل هفتم کتاب اختلال های یادگیری (مشکلات اجتماعی هیجانی و رفتاری)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل هفتم کتاب اختلال های یادگیری (مشکلات اجتماعی هیجانی و رفتاری) نوشته هالاهان و کافمن ترجمه حمید علیزاده در قالب pptx و در حجم 108 اسلاید: 

بخشی از متن: 
دانش آموزان با ناتوانی‌های یادگیری ممکن است مشکلات رفتاری، هیجانی و اجتماعی داشته باشند. آن‌ها ممکن است بی‌اعتنا به قوانین و خواسته‌های مدرسه باشند و برخی از آن‌ها مشکلات در برقراری روابط با همسالان خود داشته باشند. بیش از ۳۰ درصد از دانش آموزان با ناتوانی‌های یادگیری علاوه بر ناتوانی‌های یادگیری، اختلالهای دیگری مانند اختلال نارسایی توجه بیش‌فعالی، افسردگی و یا اختلالات دیگر را تجربه می‌کنند.

معلمان باید مهارت‌های مربوط به کنترل مشکلات رفتاری، هیجانی و اجتماعی این دانش آموزان را بیاموزند. به طور کلی، افراد با ناتوانی‌های یادگیری نشانه‌های رفتاری و اجتماعی را به صورت یکسان نشان نمی‌دهند. برخی از آن‌ها در حوزه اجتماعی موفق هستند. برای جلوگیری از مشکلات رفتاری و هیجانی، تشخیص به موقع و کسب آگاهی بیشتر از علایم ظریف مهم است تا مشکلات قبل از شدت گرفتن تداوم نیابند.

شایستگی اجتماعی 
مهمیت شایستگی اجتماعی در رشد و توسعه افراد لازمه استفاده مؤثر از مهارت‌های اجتماعی، فقدان رفتار ناسازگارانه، روابط مثبت با دیگران و شناخت اجتماعی درست و متناسب با سن است. شایستگی اجتماعی تنها به معنای داشتن مهارت‌های اجتماعی مطلوب و فقدان رفتار ناسازگارانه نیست؛ بلکه مفهوم پیچیده‌ای است که از ترکیب همه این چهار مؤلفه تشکیل شده است.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 1195 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 108

حجم فایل:210 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252