پاورپوینت فصل هفتم کتاب راهنمایی و مشاوره شغلی و نظریه های انتخاب شغل (سازش شغلی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل هفتم کتاب راهنمایی و مشاوره شغلی و نظریه های انتخاب شغل (سازش شغلی) نوشته عبدالله شفیع آبادی در قالب pptx و در حجم 18 اسلاید: 

بخشی از متن: 
سازش شغلی 
سازش برگرفته از واژه سازگاری است که با بروز نیاز آغاز می شود و پس از ارضای آن پایان می یابد. مراحل سازگاری عبارتند از:
حرکت به سوی هدف، برخورد با مانع، کوشش برای رفع مانع و کشف راه حل. 
منظور از سازش شغلی هماهنگی و انطباق فرد با محیط کاری است. زمانی حاصل می شود که فرد از شغلش راضی باشد. 
مازلو سازگاری را نتیجه ی ارضای نیازهای جسمانی و نیازهای ایمنی و اجتماعی و عزت نفس می داند. اقتصاددانان به پدیده سازش شغلی بطور غیر مستقیم توجه کرده اند. کرایتز (1981) به تظاهرات رفتاری سازش شغلی یعنی تعیین تقاضا و پرداختن به کار اهمیت می دهند و کمتر به فردیت شاغلین که در این سیستم کار می کنند متمرکز شده اند. در مفاهیم غیر روان شناختی سازش شغلی بر اجزای کار و روابط فردی و آنچه که فرد برای امرار معاش انجام می دهد تأکید شده است. این تعریف بر عوامل و سیستم هایی متمرکز است که به عنوان فعالیت با کار ارتباط مستقیم دارد. به این ترتیب نقش کارمند بعنوان یک عامل اساسی در این فرایند کمرنگ می شود. 
 
تاریخچه سازش شغلی
سازش شغلی از زمانی که به ضرورت تناسب بین شغل و فرد اهمیت داده شد مطرح گردید. اولین فردی که در سال ۱۹۰۷ میلادی به سازش شغلی توجه کرد فرانک پارسونز بود که به پدر نهضت راهنمایی شغلی معروف است. به نظر پارسونز راهنمایی شغلی عبارت از کمک به فرد است تا شغلی را انتخاب کند، برای انجام آن آماده گردد و بطور موفقیت آمیزی به انجام آن ادامه دهد. سازش شغلی برای ادامه اشتغال موفقیت آمیز عامل اساسی و مهمی به شمار می رود. هر فردی انتظار دارد که اشتغال نهایت خشنودی و سلامتی و اعتبار را برای او تأمین کند و نیازهای اولیه اش را نیز مرتفع سازد.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 1188 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:613 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252