پاورپوینت فصل یازدهم کتاب رفتار و روابط انسانی در مراکز آموزشی و دانشگاهی (سرمایه اجتماعی آموزش عالی

دسته بندي : کتاب » مدیریت
پاورپوینت فصل یازدهم کتاب رفتار و روابط انسانی در مراکز آموزشی و دانشگاهی (سرمایه اجتماعی آموزش عالی) نوشته حمید ملکی در قالب pptx و در حجم 54 اسلاید:

بخشی از متن:
سرمایه اجتماعی 
منابع در دسترسی هستند که این منابع به خودی خود دارایی های شخصی محسوب نمی شود وهیچ فردی نمی تواند آن ها را به مالکیت خود درآورد
.سرمایه اجتماعی،سرمایه و موهبتی نامحسوس شناخته می شود که بیش از آنکه به فرد تعلق داشته باشد، متعلق به جامعه می باشد.

سرمایه اجتماعی اهمیت اساسی شبکه های قوی، روابط مبتنی بر اعتماد و همکاری رادر اجتماعات آشکار می سازداز دیدگاه سازمانی،گوشال و ناهاپیت سرمایه اجتماعی را به عنوان جمع منابع بالفعل وبالقوه موجود در درون، قابل دسترسی از طریق، و ناشی شده از شبکه روابط یک فرد یا یک واحد اجتماعی تعریف می کنند.از دیدگاه آنها سرمایه اجتماعی یکی از قابلیت ها و دارایی های مهم سازمانی است که می تواند به سازمان ها در خلق و تسهیم دانش کمک بسیار نماید وبرای آنها در مقایسه با سازمان های دیگر «مزیت سازمانی پایدار» ایجاد کند.
سطح آن تابعی از چگونگی روابط، گرایش ها و نظم ها میان دسته های فردی که یک گروه را تشکیل می دهند.چنانچه سرمایه اجتماعی پایین باشد،گستره ای که می توان در آن به بسیج سرمایه انسانی دست زد محدود می شود. نکته ی مهم و قابل تامل این است که  سرمایه اجتماعی هم در افراد دیده می شود و هم در ابزار فیزیکی.

همین ویژگی نهفته در آن است که منجر می شود تا سرمایه اجتماعی زاینده و مولد محسوب گردد. البته نکته ای باید مد نظر قرار گیرد که سرمایه اجتماعی نقش پررنگ تر از سرمایه فیزیکی و منابع انسانی موجود در سازمان را بازی می کند.

استنباط از سرمایه اجتماعی، عبارت از شبکه های فشرده ای از مردم است که برای حفظ نظافت، پیشگیری از بروز جرم و جنایت های خیابانی و نیز اجرای دیگر تصمیمات مربوط به بهبود کیفیت زندگی، تلاش می کنند. اهمیت این شبکه ها در آن بود که اعضای آن ها مسئولیت و مشارکت بیشتری در خصوص حل مسائل و مشکلات شهری، نسبت به عوامل رسمی کنترل نظم و امنیت اجتماعی حس می کردند.
دسته بندی: کتاب » مدیریت

تعداد مشاهده: 5250 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 54

حجم فایل:278 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252