پاورپوینت فصل دهم 10 کتاب نظریه های شخصیت شولتز (کارل راجرز- نظریه ی خودشکوفایی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل دهم 10 کتاب نظریه های شخصیت (کارل راجرز- نظریه ی خودشکوفایی) نوشته دوان پی شولتز و سیدنی الن شولتز ترجمه یحیی سید محمدی در قالب pptx و در حجم 50 اسلاید:  

بخشی از متن:  
کارل راجرز سردمدار مکتب مراجع محوري است که رویکرد پرطرفداري را به روان درمانی به وجود آورد که ابتدا به درمان بی رهنمود یا متمرکز بر درمان جو معروف بود و اخیراً درمان متمرکز بر شخص نامیده می شود. این نوع روان درمانی، مقدار زیادي پژوهش را به وجود آورده و در درمان اختلال هاي هیجانی کاربرد گسترده اي پیدا کرده است.
نظریه ي شخصیت راجرز، همان نظریه ي مازلو، در اصول روان شناسی انسان گرا ریشه دارد که راجرز می خواست آن را دررابطه ي بیمار- درمانگر به کار ببرد. این نظریه از تجربیات او در کار کردن با درمان جوها به دست آمد و نه از پژوهش تجربی آزمایشگاهی. بنابراین، تدوین هاي او درباره ي ساختار و مجموعه ي نیروهاي شخصیت، از رویکرد درمانی او ناشی می شوند.
راجرز می گوید این خود شخص است و نه درمانگر که چنین تغییري را هدایت می کند. نقش درمانگر، کمک یا تسهیل کردن این درمان است.
راجرز اعتقاد داشت که ما موجودات معقولی هستیم که تحت سلطه ي ادراك هشیار از خود و دنیاي تجربی مان قرارداریم. مقدار ناچیزي از موضع فرویدي در نظریه ي راجرز وجود دارد.

*توجه*
برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید

 برای دریافت دیکر فصل های کتاب روی لینک زیر کلیک کنید
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 6477 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 50

حجم فایل:171 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252