گزارش تخصصی معاون اجرایی :علاقمند کردن معلمان مدرسه به استفاده از محتوای الکترونیکی در امر تدريس

دسته بندي : گوناگون » دیگر
بصورت ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 26 صفحه


فهرست مطالب

چكيده

مقدمه

توصيف وضعيت موجود و تشخيص مسئله

اهداف گزارش تخصصی :

هدف اصلی :

اهداف جزئی :

مقایسه با وضع مطلوب :

جمع آوری اطلاعات

پيشينه تحقيق

مفهوم نوآوري در آموزش

ويژگي هاي نوآوري در آموزش

نوآوري و تحول در كلاس درس

استفاده از چندرسانه اي هاي آموزشي در تدريس

استفاده از CD هاي آموزشي در تدريس

استفاده از رايانه و اينترنت در تدريس

استفاده از وبلاگ آموزشي در تدريس

استفاده از روش فعال ياددهي – يادگيري مبتني بر ICT

اجراي راه حل ، مرحله دوم

دیگر اقدامات انجام شده :

ارزیابی بعد از اجرا

نقاط قوت

نتايج حاصل از اقدام

نقاط ضعف :

نتيجه گيري و پيشنهادات

منابع
چكيده

در طراحی محتوای الکترونیکی تنها به ارائه‌ی متن اکتفا نمی‌شود. بلکه تلاش می شود تا با به کارگیری امکانات و ابزارهای پیشرفته‌ی چند رسانه‌ای و تعاملی محیط کلاس بازسازی گردد و از فرایند یادگیری اطمینان حاصل شود.

استفاده از صوت، تصویر و پویانمایی از ویژگی‌های محتوای الکترونیکی است و عبارت‌اند از: امکان ارتباط سریع و زنده با مربی و راهنمای آموزشی، دسترسی به بانک پرسش‌ها و پاسخ‌های احتمالی، امکان نگارش و ذخیره جزوه و یادداشت شخصی، امکان دسترسی کامل به جزوه‌های هر درس، ارائه‌ی پرسش و آزمون های متناوب و گزارش نتایج آن، امکان تکرار و بازبینی هر بخشی از درس، هدایت آموزشی فراگیرنده و مشخص کردن وظایف و مراحل کار در طول استفاده از دوره . در محیط الکترونیکی کتاب‌ها و متن‌ها به اسلاید، تصاویر، جداول و فیلم تبدیل می شوند. برای رسیدن به این تغییر و تحول درک شعور، به تلاش و پشتکار و سعی فراوان نیاز است. چرا که هنوز به صورت یک روش جا افتاده برای تدریس محسوب نمی شود.

مدت هاست که در ایران، در رسانه‌ها و کنفرانس‌ها، دورادور شاهد مباحث مربوط به آموزش الکترونیکی در دانشگاه مجازی بوده‌ایم. محوریت این جلسات با کلماتی هم چون ایجاد زیر ساخت آموزش الکترونیکی در مدارس و در دانشگاه‌ها و حتی تاسیس دانشگاه های مجازی با حمایت دولت همراه بوده است.

ساخت محتوای الکترونیکی یا تبدیل کلاس‌های درسی به یک فضای مجازی و غیر فیزیکی، چیزی است که از دهه نود با جدی شدن اینترنت در فضای آموزشی مطرح شد و در پانزده سال گذشته، شرکت‌های خصوصی و بسیاری از دانشگاه‌ها، بر روی تولید محتوای الکترونیکی و هم چنین تولید نرم افزارهای فضای آموزشی مجازی اقدام کردند.

اينجانب ............معاون اجرایی آموزشگاه .............. تصميم گرفتم در سال تحصيلي جديد دبیران آموزشگاه را به تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از آن در امر تدریس علاقه مند سازم و آنان را به سمتی سوق دهم که بتوانند از محتوای الکترونیکی در جهت پیشرفت تحصیلی و بالا بردن معلومات عمومی و شکوفایی فکری خود و دانش آموزانشان استفاده کنند،آنها را با سایت های مختلف آموزش محتوای الکترونیکی و کاربردهای فراوان اینترنت آشنا ساختم و به آنها یاد دادم چگونه می توانند با تولید محتوای الکترونیکی کیفیت تدریس را بالا ببرند.
دسته بندی: گوناگون » دیگر

تعداد مشاهده: 6232 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word_قابل ویرایش

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:72 کیلوبایت

 قیمت: 18,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252