پروژه و تحقیق-حسابداری بازرگانی چگونه عمل میکند؟- در 50 صفحه-docx

دسته بندي : نرم افزار » حسابداری
حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع‌آوری، طبقه‌بندی ، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شکل‌ها و مدلهای خاص انجام می‌گیرد. تا افراد ذی‌نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون‌سازمانی مثل بانک‌ها، مجامع عمومی سازمان ها ی مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. به همین دلیل کسانی که تحصیلات دانشگاهی ندارند، بیشترکار دفترداری انجام می دهند تا حسابداری، چرا که گزارشها وصورتهای مالی این اینگونه از افراد مطابق استاندارد های حسابداری نیست و پردازش کافی نمی‌شود . برای مثال یک حسابدار تجربی نمی‌تواند براحتی بین دارایی کوتاه مدت و بلند مدت تفاوت قائل شود و یا نمی‌داند که چگونه باید معاملات ارزی را در دفاتر ثبت کرد.

حسابداری به عنوان یک نظام پردازش اطلاعات، داده‌های خام مالی را دریافت نموده، آنها را به نظم در می‌آورد.

محصول نهایی نظام حسابداری گزارش‌ها و صورت‌های مالی است که مبنای تصمیم‌گیری اشخاص ذی‌نفع (مدیران ، سرمایه‌گذاران ، دولت و ...) قرار می‌گیرد.

رشته حسابداری بازرگانی یکی از رشته‌های زمینه خدمات شاخه فنی و حرفه‌ای در نظام آموزش و پرورش فعلی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. هنرجویان این رشته پس از گذراندن اول دبیرستان وارد هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای می‌شوند که پس از گذراندن دو سال می‌توانند در کنکودر کاردانی پیوسته دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای دانشگاه فنی وحرفه‌ای وکاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین موسسات آموزش عالی غیرانتفاعیشرکت نمایند و پس از گذرانده ۸۰ واحد (فنیو حرفه‌ای :۸۰ واحد، کاردانش۸۸ واحد) و فارغ‌التحصیل شدن در دوره کاردانی می‌توانند در آزمون کاردانی به کارشناسی نیز شرکت کنند.

درحال حاضر دانش حسابداری به عنوان یک دانش فراگیر درآمده که بسیاری خود را نیازمند دانستن آن می‌دانند و هدف اصلی آن ارائه دور نمای دانش حسابداری بوده و همچنین ارائه اطلاعات مالی به تصمیم گیرندگان جهت اتخاذ تصمیمات اقتصادی آگاهانه برای استفاده از منابع محدود و افزایش بهره‌وری می‌باشد.

ویژگی‌های رشته حسابداری بازرگانی (فنی وحرفه‌ای - زمینه خدمات)

هنرجویان در این رشته با مکاتبات اداری، ثبت و بایگانی، کار با انواع ماشین‌های اداری، تنظیم اسناد مالی، امور بانکی، بیمه و مالیات، بورس، گمرک، معاملات تجاری داخلی و خارجی، امور مالی شرکتها وموسسات اداری، حسابداری صادرات و واردات، بازرگانی ایران و جهان، مقررات تجاری برخی کشورها، آمارگیری و تجزیه و تحلیل داده‌ها و … آشنا خواهند شد.

زمینه‌های شغلی و بازار کار

کارمند امور مالی ادارات

کارمند امور مالیاتی

کارپرداز ادارات و شرکتها

حسابداری مالی و صنعتی

مسئول رسیدگی و صدور اسناد

متصدی اعتبارات

تحویلدار بانک

حسابدار و جمعدار اموال ادارات و ارگانها

تعریف حسابداری با گرایش دولتی

مقطع تحصیلی کارشناسی حسابداری با گرایش دولتی یکی از زشته‌های آموزش عالی است که هدف آن آموزش و تربیت کارشناسان مالی و محاسباتی در نظام دولتی می‌باشد.

هدف حسابداری با گرایش دولتی

تأمین نیروی متخصص مالی و محاسباتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر دستگاه‌های اجرایی در رده‌های شغلی حسابدار، حسابرس، حسابرس مسوول، کارشناس مالی، معاون ذی‌حساب و سایر مشاغل تخصصی و مدیریت مالی در وضعیت مطلوب با تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی.

تعریف حسابداری با گرایش مالیاتی

مقطع تحصیلی کارشناسی حسابداری با گرایش مالیاتی یکی از رشته‌های آموزش عالی است که هدف آن آموزش و تربیت متخصصان و کارشناسان مالی و مالیاتی در سطوح مختلف سازمان مالیاتی می‌باشد.

تعریفهای دیگر حسابداری مالیاتی

تعریف یکم: رویه‌های حسابداری که تمرکز آنها بیشتر بر جنبه‌های مالیاتی صورتهای مالی است تا بر بخشهای دیگر صورتهای مالی همگانی. حسابداری مالیاتی از سوی وزارت خزانه داری آمریکاقانونگذاری می‌شود که شرکتها و اشخاص باید در تهیه مالیاتهای خود آنها را رعایت نمایند. معمولاً اصول مالیاتی از اصول پذیرفته شده همگانی حسابداری (GAAP) متفاوت است. تعریف حسابداری مالیاتی

تعریف دوم: اقلام ترازنامه به هنگام تهیه صورتهای مالی و مالیات پرداختنی می‌تواند به شیوه‌های گوناگونی تهیه شود. برای نمونه شرکتها می‌توانند برای ثبت موجودیها در صورتهای مالی خود از روش فایفو استفاده نمایند و حال آنکه برای اهداف مالیاتی می‌توانند از روش لایفو استفاده نمایند. روش دوم مالیات پرداختنی آن سال را کاهش می‌دهد. تعریف حسابداری مالیاتی

هدف از کارشناسی حسابداری مالیاتی

فارغ التحصیلان مقطع تحصیلی کارشناسی حسابداری با گرایش مالیاتی توانایی لازم را برای احراز مشاغل و ایفای نقشهای زیر در وزارت امور اقتصادی و دارایی خواهند داشت: ممیز- سر ممیز- ممیز کل- کارشناس و حسابرس مالی و مالیاتی و سایر مشاغل ستادی و غیره در حوزه‌های فنی- مالی - اداری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر ارگانهای وابسته به شرط کسب تجربه تدریجی و قابلیتهای لازم تا سطح مدیریت.

موارد افتراق حسابداری دولتی و حسابداری بازرگانی شامل موارد زیر است:

1- تفاوت اهداف و وظایف سازمانهای دولتی با موسسات بازرگانی

2- تفاوت حسابها و صورتهای مالی سازمانهای دولتی با موسسات بازرگانی

3- اه
دسته بندی: نرم افزار » حسابداری

تعداد مشاهده: 7414 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 50

حجم فایل:150 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252